Každý má svou volbu: Pohodlně plout do otroctví, nebo vstoupit do PROTIPROUDU
Krvavý počátek naší bezbožné epochy: Francouzská revoluce byla především namířena proti Kristu. Prostitutka na oltáři. Zbožštění člověka. Modla rozumu. Vraždění katolíků. Zkáza mravů jako lidské právo? Zatím zednáři triumfují

Krvavý počátek naší bezbožné epochy: Francouzská revoluce byla především namířena proti Kristu. Prostitutka na oltáři. Zbožštění člověka. Modla rozumu. Vraždění katolíků. Zkáza mravů jako "lidské právo"? Zatím zednáři triumfují

21. 7. 2024

Tisk článku

Filip Adamus několik dní po 245. výročí Velké francouzské revoluce přináší myšlenky polského ar­ci­bis­kupa sv. Se­bas­ti­ana Pel­c­zara, který ukazuje její satanskou tvář s vražděním desítek tisíc kněží, řeholníků - a k níž Západ příznačně vzhlíží jako k základu svého dnešního politického uspořádání

Chlu­bit se dě­dic­tvím Fran­couz­ské re­vo­lu­ce je pra­vi­dlem v ze­mích tzv. „prv­ní­ho světa“ (zejmé­na k datu 14. čer­ven­ce, kdy r. 1789 do­by­li vzbou­řen­ci Bas­ti­lu, pozn. překl.). Tento pře­vrat na konci 18. stol. je pre­zen­to­ván jako pro­méte­ov­ský po­li­tic­ký pro­jekt, jehož plo­dem měla být „mo­der­ní“ spo­leč­nost. Je to ale dě­dic­tví smá­če­né krví a cha­rak­te­ri­zo­va­né ha­neb­ným od­pa­dem od víry.

In­te­grál­ní sou­čás­tí to­ho­to díla ja­ko­bí­nů byla kr­va­vá ge­no­ci­da kléru a pokus na­hra­dit křes­ťan­ství rou­hač­ským kul­tem. Jak zdů­raz­nil pol­ský ar­ci­bis­kup sv. Se­bas­ti­an Pel­c­zar na konci 19. století, tato pro­ná­sle­do­vá­ní ka­to­lí­ků ne­by­la dílem „chvil­ko­vé­ho vzpla­nu­tí emocí“. Vzpou­ra proti víře se stala přímo já­drem re­vo­luč­ní­ho pro­gra­mu.

Prostitutka na oltáři

V knize „Fran­couz­ská re­vo­lu­ce ve vzta­hu ke ka­to­lic­ké­mu ná­bo­žen­ství a jeho du­cho­ven­stvu“ tento ka­no­ni­zo­va­ný svě­tec upo­zor­nil na straš­li­vé scény, které uči­ni­ly z Fran­cie před více než 200 lety jediné kr­va­vé di­va­dlo. Jed­ním z nej­vý­mluv­něj­ších ob­ra­zů je ri­tu­ál tzv. Kultu ro­zu­mu 19. lis­to­pa­du r. 1793 za účas­ti davů Pa­ří­ža­nů:

Na po­zla­ce­ném trůnu ne­se­ném re­vo­lu­ci­o­ná­ři se­dě­la oper­ní hvězda (mrav­ně zpust­lá madam Maillar­do­vá, pozn. překl.). Její hlavu zdo­bi­la čer­ve­ná „fry­gic­ká čapka“. V rukou měla kopí a du­bo­vou vět­vič­ku, pod je­jí­ma no­ha­ma le­že­lo zne­u­ctě­né zna­me­ní Vy­kou­pe­ní – Kris­tův kříž. Zpě­vač­ka, spíše ta­neč­ni­ce, před­sta­vo­va­la „bo­hy­ni ro­zu­mu“. Uvnitř chrá­mu used­la na oltář a shro­máž­dě­ný lid se jí kla­něl.

POJĎME SE PORADIT!

pp

PPTV v pondělí 22. 7. 2024 od 18:00 vysílá v přímém přenosu pravidelnou poradu šéfredaktora Protiproudu s "tvrdým jádrem" nepodvolených.

Do porady buď posílejte své dopisy do redakční pošty, nebo chatujte - ale jen do 17:00, tedy hodinu před zahájením vysílání. Chat bude samozřejmě v provozu i během "porady", ale kvůli úspoře času na některé později sdělené názory, úvahy či dotazy bude Petr Hájek reagovat až v příští Tea Party.

To byl kult no­vé­ho ná­bo­žen­ství. Od 26. lis­to­pa­du 1793 je­di­né­ho, které mělo svo­bo­du vy­zná­ní. Kos­te­ly, do­ne­dáv­na ještě ky­pí­cí ná­bo­žen­ským ži­vo­tem a vy­s­lu­ho­vá­ním Nej­svě­těj­ší oběti, byly za­vře­ny a dány k dis­po­zi­ci stát­ním úřa­dům. Diecéz­ní kněží, mniši i ře­hol­ni­ce, kteří se zne­lí­bi­li re­vo­lu­ci­o­ná­řům, byli ode­slá­ni buď do vy­hnan­ství, nebo pod gi­lo­ti­nu. Podle ar­ci­bis­ku­pa Pel­c­za­ra je­jich počet činil 40 tisíc.

Mi­s­tři ne­vě­ry a zkázy

Na­hra­ze­ní víry za­ry­tým an­ti­k­le­ri­ka­lis­mem a rou­hač­ský­mi hesly si vy­žá­da­lo ob­rov­ské množ­ství vražd, úřed­ních do­ku­men­tů a do­sta­tek času. Kdyby bylo ná­bo­žen­ství pro re­vo­lu­ci zá­le­ži­tos­tí men­ší­ho vý­zna­mu, pro­ná­sle­do­vá­ní by ne­do­sáh­lo tak ob­rov­ské­ho počtu obětí. Dnes se kr­va­vé udá­los­ti z let 1789 – 1799 vní­ma­jí pře­de­vším v ka­te­go­ri­ích spo­le­čen­ských, nicmé­ně svatý pas­týř ar­ci­diecé­ze v Pr­ze­myślu do­ka­zu­je, že byly něčím da­le­ko víc než pou­hou re­ak­cí na běžné pro­blémy nebo novou po­li­tic­kou situaci.

Fran­couz­ská re­vo­lu­ce byla totiž ve své nej­hlub­ší pod­sta­tě především ná­bo­žen­skou udá­los­tí. „Zjev to­ho­to roz­sa­hu ne­mohl být dů­sled­kem chvil­ko­vé­ho vzpla­nu­tí vášní, musel mít svoji pří­či­nu v úpad­ku víry u znač­né části fran­couz­ské spo­leč­nos­ti,“ upo­zor­nil abp Pel­c­zar. Dle jeho ná­zo­ru roli „mi­s­trů ne­vě­ry“, kteří usi­lo­va­li, aby na fran­couz­ské zemi vy­ros­tl kou­kol apo­sta­ze, při­ja­li osví­ce­n­ští mys­li­te­lé.

„Za Lud­ví­ka XV. vzni­ká spo­le­čen­ství moc­ných duchů, čili fi­lo­zo­fů, kteří si sta­no­vi­li jako cíl li­kvi­da­ci křes­ťan­ství a pře­tvo­ře­ní Fran­cie jak v ohle­du ná­bo­žen­ském, tak i po­li­tic­kém a so­ci­ál­ním. Pů­vod­ce to­ho­to spik­nu­tí - Vol­taire, ar­ci­mis­tr sar­ka­zmu a so­fi­zmat, ze­směšňoval ta­jem­ství víry a pod­ko­pá­val prin­ci­py mrav­nos­ti.

Ještě dále zašel Di­de­rot, který přímo hlá­sal, že ne­bu­de dobře na světě, dokud po­sled­ní král ne­bu­de viset na vnitř­nos­tech po­sled­ní­ho kněze. Další fi­lo­zof Rous­seau hází ru­ka­vi­ci Zje­ve­ní a ci­vi­li­za­ci a vy­chva­lu­je ná­bo­žen­ství de­is­mu (Bůh prý sice exis­tu­je, ale člo­vě­ku se ne­zje­vil a žádné ná­bo­žen­ství mu nedal, pozn. překl.), život podle pří­ro­dy, vý­cho­vu skrze ne­vý­cho­vu, ab­so­lut­ní moc lidu a stej­né roz­dě­le­ní stat­ků. Tito so­fis­té, mo­hut­ně osla­vo­vá­ni jako spa­si­te­lé lid­stva, se stali mi­s­try ne­vě­ry a mo­rál­ní­mi pů­vod­ci re­vo­lu­ce,“ po­pi­so­val je­ tento pol­ský du­chov­ní.

NEPŘEHLÉDNĚTE:

Jak si uchovat zdraví a zlepšit vyhlídky na plný život - navzdory pokusům Schwabů, Gatesů a Big Pharmy o opak - a současně podpořit Protiproud?

 

Některé zásadní odpovědi najdete v rozhovoru Petra Hájka s ing. Jiřím Černotou - nejen na téma jednoho zcela mimořádného prostředku na posílení těla i ducha - a dosažení praktické dlouhověkosti

Bezplatný účet u BEWITu pro nezávazný přístup ke slevám si můžete vytvořit zde. Výrobky BEWIT si lze také prohlédnout i zakoupit zde. Nákupem přes tyto odkazy  pomůžete nejen sobě, ale i další existenci Protiproudu!

 

Zbožštění "rozumu"

Zá­kla­dem pře­vra­tu r. 1789 byla tedy bezbož­ná mysl za­ko­ře­ně­ná v na­tu­ra­lis­mu a "osla­vě člo­vě­ka". Re­vo­lu­ci­o­ná­ři po­pře­li Zje­ve­ní. Hlá­sa­li, že je­di­ným zdro­jem pravd může být „rozum“ uza­vře­ný vůči všemu, co pře­sa­hu­je při­ro­ze­nost.

Za úspěch vděčí tento re­vo­luč­ní po­stoj, jak vy­svět­lu­je svatý autor knihy, i jiným de­struk­tiv­ním či­ni­te­lům. Du­chov­ní odpor Fran­couzů vůči Církvi po­sí­li­la zkáza mravů, ob­lí­be­ný spo­je­nec apo­sta­ze. Mo­rál­ní gan­gré­na se ší­ři­la podle Pel­c­za­ra shora, pře­de­vším od de­mo­ra­li­zovaného dvora. Styl ži­vo­ta elity před­re­vo­luč­ní doby cha­rak­te­ri­zo­va­ly pře­de­vším po­ži­vač­nost, roz­ma­ři­lost a za­ne­dbá­vá­ní vlast­ních sta­vov­ských po­vin­nos­tí. To mělo roz­ho­du­jí­cí vliv na život niž­ších vrs­tev.

Olej do ohně při­li­la ko­neč­ně i ak­ti­vi­ta taj­ných spolků. Je­jich ide­o­lo­gii sv. Se­bas­ti­an Pel­c­zar po­psal ve své ob­sáh­lé práci o zed­nář­ství slovy: „Čím jiným je zed­nář­ství než pro­ti­ná­bo­žen­skou sek­tou, usi­lu­jí­cí o od­stra­ně­ní Kris­to­va ná­bo­žen­ství a jeho na­hra­ze­ní svým ná­bo­žen­stvím – kul­tem pří­ro­dy a zbožště­ním člo­vě­ka, jakož i li­kvi­da­cí Církve, aby se místo ní právě ono stalo církví světa?”. Jak upo­zor­nil - nad téměř všemi vůdci vět­ších re­vo­lu­cí se vzná­šel znak kruhu a troj­ú­hel­ní­ku…

Zednářská De­kla­ra­ce

Z úvah sva­té­ho bis­ku­pa ply­nou zásadní zá­vě­ry. Uka­zu­je Fran­couz­skou re­vo­lu­ci v jas­něj­ším svět­le. Umožňuje po­cho­pit, proč od pr­vo­po­čát­ku Cír­kev a roz­vrat­ní­ci si vy­po­vě­dě­li ne­kom­pro­mis­ní boj. Pro­ti­křes­ťan­ské za­u­je­tí těch dru­hých ne­by­lo zá­le­ži­tos­tí po­li­ti­ky, ale ná­bo­žen­ské války. Roz­hod­nu­tí re­vo­lu­ci­o­ná­řů, jako např. zákaz ka­to­lic­ké­ho kultu, vy­vlast­ně­ní cír­kev­ních stat­ků, ale také vy­hlá­še­ní pověstné De­kla­ra­ce práv člo­vě­ka a ob­ča­na, byly mo­ti­vo­vá­ny vírou – novým ná­bo­žen­stvím ro­zu­mu a člo­vě­ka.

DOPORUČUJEME:

Zdraví v Protiproudu: Fantastické houby. Zkušenost patologa s vyléčením cirhozy jater. Pro nádory zhoubné i nezhoubné. Překvapivý detox. Jak na mozek, paměť a kognitivní schopnosti? Bambus a cévy. Čokoláda nejen pro děti. Pomozme si!

SUPERPOTRAVINY A ZÁZRAČNÉ HOUBY SUPRAMEDEX
objednávejte zde

 

Sv. bis­kup Pel­c­zar, když viděl, že tento kon­text upadl v za­po­mně­ní a re­vo­lu­ce začala být vydávána za pro­méteov­ský pro­jekt eman­ci­pa­ce, se cho­pil zbra­ně slova. Svou práci o udá­los­tech konce 18. stol. ve Fran­cii vě­no­val pol­ské­mu ná­ro­du, aby jej va­ro­val před čer­pá­ním in­spi­ra­ce z díla vol­tai­ri­á­nů a zed­ná­řů.

Jak velký by byl zármu­tek to­ho­to obrán­ce pra­vo­věr­nos­ti, kdyby viděl po­do­bu své vlas­ti a Církve ve 21. století! Ten­týž duch a obsah, jaké byly cha­rak­te­ris­tic­ké pro rou­ha­vé ex­ce­sy re­vo­lu­ci­o­ná­řů, se dnes staly zá­kla­dem „mo­der­ní stát­nos­ti". Ná­zo­ry ospra­ve­dlňující pro­ná­sle­do­vá­ní kněží zís­ká­va­jí svoji le­gi­ti­mi­tu do­kon­ce i v Církvi a pod­ko­pá­va­jí víru mno­hých.

Vý­ji­meč­né­ho uzná­ní se do­čka­la především De­kla­ra­ce práv člo­vě­ka a ob­ča­na. Tento do­ku­ment se před­sta­vu­je jako základ de­mo­kra­tic­ké­ho řádu. Soud­ní tri­buná­ly do­kon­ce stále soudí podle usta­no­ve­ní, jež právě z něj vy­chá­ze­jí. Hle­dat jeho kri­ti­ku je téměř zby­teč­né. Jazyk "lidských práv" pro­ni­kl dnes už i do vý­ro­ků du­chov­ních au­to­rit. Cír­kev va­ru­je před je­jich na­ru­še­ním a sama se chová, ja­ko ­by je při­ja­la za ne­o­myl­ný uka­za­tel cesty.

Be­ze­dná jáma zla

Při­tom ale prin­ci­pem de­kla­ra­ce ne­by­lo vy­zna­če­ní dů­stoj­nos­ti člo­vě­ka jako ko­ru­ny tvor­stva. Vznik­la ze vzpou­ry proti všem nor­mám, je­jichž zdro­jem ne­by­lo „se­be­ur­če­ní lidu“. Od­rá­ží také víru účast­ní­ků re­vo­luč­ní­ho shro­máž­dě­ní v je­jich zá­ko­no­dár­nou vše­moc. Když re­vo­lu­ci­o­ná­ři usta­no­vi­li de­kre­tem „svo­bo­du ná­bo­žen­ství a svě­do­mí“, je­jich cílem bylo pod­ko­pat víru v to, co bylo Bohem zje­ve­no. „Roz­hod­li“, že ne­e­xis­tu­je zákon, který by vy­ža­do­val při­je­tí Kris­ta jako Spa­si­te­le a uzná­ní toho, co Spa­si­tel učí skrze Cír­kev. Kris­tus ale říká, že „vůlí Otce je, abys­te vě­ři­li v Syna, jehož On po­slal“.

Ve své pod­sta­tě je De­kla­ra­ce práv člo­vě­ka agre­siv­ní vzpou­rou proti spo­le­čen­ské­mu řádu, v němž exis­tu­jí ne­po­ru­še­né ná­bo­žen­ské a mo­rál­ní zá­sa­dy a hi­e­rar­chic­ký prin­cip. Právě proto pa­pe­žo­vé ka­te­go­ric­ky od­sou­di­li re­vo­luč­ní usta­no­ve­ní to­ho­to dnes hýč­ka­né­ho do­ku­men­tu. Takto o re­vo­luč­ních kon­cep­cích psal v en­cyk­li­ce Mi­ra­ri Vos Řehoř XVI:

„Tento ha­neb­ný zdroj lhos­tej­nos­ti vede k onomu ab­surd­ní­mu a chyb­né­mu tvr­ze­ní, které tvrdí, že svo­bo­da svě­do­mí musí být za­cho­vá­na pro kaž­dé­ho. Šíří zmar v po­svát­ných a ob­čan­ských zá­le­ži­tos­tech, ač­ko­li ně­kte­ří stále znovu a znovu s nej­vět­ší dr­zos­tí opa­ku­jí, že z toho plyne ně­ja­ká vý­ho­da pro ná­bo­žen­ství. ‚Ale smrt duše je horší než svo­bo­da omylu,‘ jak ří­ká­val sv. Au­gustin.

Braňme se. nepodvolení!

Jak v padající ekonomice ochránit své peníze - a k tomu ještě současně podpořit další existenci Protiproudu? Jednou z možností je spoření či "konzervace" svých financí ve zlatě. Nepodvoleným nabízíme bezpečnou metodu (zdaleka ne všechny totiž bezpečné jsou).

 

Mnozí naši čtenáři, diváci, příznivci a podporovatelé již ke své spokojenosti tuto možnost využili, mnozí o ní ale stále nevědí. Jak na to? Stačí si pustit některý z rozhovorů, který jsme nedávno odvysílali.

Sledujte ZDE: Občanská sebeobrana nepodvolených: Že klesla inflace? Lež! Necpat peníze fialové černé díře do chřtánu! Banky zběsile nakupují. I ta česká. Proč? Zlatý standard pro každého. Co se zlatem ve válce? Národ sobě i Protiproudu!

Když jsou od­stra­ně­ny všech­ny zá­bra­ny, kte­rý­mi jsou lidé udr­žo­vá­ni na úzké cestě prav­dy, je­jich po­va­ha, která je již na­klo­ně­na zlu, je vžene do zá­hu­by. Pak je sku­teč­ně ote­vře­na ‚be­ze­dná jáma‘, z níž Jan viděl stou­pat dým, který za­stí­nil slun­ce, a z nějž vy­lé­ta­ly ko­byl­ky, aby zde­vas­to­va­ly zemi.

Pro­mě­na myslí a zka­že­nost mlá­de­že

Odtud při­chá­zí pro­mě­na myslí, zka­že­nost mlá­de­že, po­hr­dá­ní po­svát­ný­mi věcmi a sva­tý­mi zá­ko­ny – ji­ný­mi slovy, mor pro stát smr­tel­něj­ší než kte­rý­ko­li jiný. Zku­še­nost již od nej­star­ších dob uka­zu­je, že města pro­slu­lá bo­hat­stvím a slá­vou za­nik­la v dů­sled­ku to­ho­to je­di­né­ho zla, totiž údajné svo­bo­dy ná­zo­ru a touhy po no­vos­ti.“

Také papež Pius VI. bez­pro­střed­ně po re­vo­luč­ních udá­los­tech v břez­nu r. 1791 v breve Quod Aliquan­tum, kri­ti­zo­val zá­sa­du takzvané „ná­bo­žen­ské svo­bo­dy“: „Té ab­so­lut­ní svo­bo­dy, která neje­nom za­jiš­ťu­je právo nebýt zne­klidňován ve svých ná­bo­žen­ských ná­zo­rech, ale do­kon­ce po­sky­tu­je právo mys­let, mlu­vit, psát a do­kon­ce tisk­nout ve vě­cech ná­bo­žen­ských to, co komu na­šep­tá­vá nej­hlou­pěj­ší ob­ra­zo­tvor­nost. To je straš­li­vý zákon,“ na­psal papež.

Roz­hod­ný odpor Církve vůči re­vo­lu­ci vy­plý­val z její vazby na Nej­vyš­ší­ho Zá­ko­no­dár­ce. V 18. stol. du­chov­ní au­to­ri­ta a vě­ří­cí si uvě­do­mo­va­li, že zá­sa­dy sta­no­ve­né Bohem nejsou zá­vis­lé na lid­ských tuž­bách nebo na vůli vět­ši­ny. Člo­věk nemá „právo“ vy­brat si svoji ži­vot­ní cestu tak, jak chce. I když li­te­ra před­pi­sů mu dává ta­ko­vou mož­nost, přes­to hřích, zejmé­na pak od­mít­nu­tí prav­di­vé víry, je ne­le­gál­ním činem. Svo­bo­da pro jeho páchá­ní ne­mů­že po­lo­žit zá­kla­dy spo­leč­nos­ti, jež se chce na­zý­vat křes­ťan­skou. Zna­me­ná to totiž pokus o uzur­pa­ci a snahu vy­hnout se zá­vaz­kům vůči Stvo­ři­te­li.

pp

Trička Protiproudu ve velikostech M, L, XL, 2XL a 3XL si můžete objednat na adrese: [email protected]. Možnost po dohodě vyzvednutí osobně v redakci, nebo zasíláme poštou na dobírku. Cena 300 Kč + poštovné. Pro osobní odběr volejte na redakční telefon 737 461 817. Po dohodě vám trička připravíme k vyzvednutí v Praze v Opletalově ulici.

Po­čát­ek nové revoluční epo­chy

Dnes se ale re­vo­luč­ní pa­ra­dig­ma lai­ci­ty a kultu člo­vě­ka stává prin­ci­pem nejen stát­ních zří­ze­ní, ale i cír­kev­ní praxe. Smut­ným svě­dec­tvím této ten­den­ce jsou po­ku­sy o „smí­ře­ní“ Církve a zed­nář­ství. Zprá­vy z Va­ti­ká­nu na toto téma uka­zu­jí: Kon­flikt vy­ha­sí­ná, pro­to­že Boží lid stále méně klade odpor zed­nář­ské in­fil­tra­ci.

Ná­bo­žen­ství člo­vě­ka, jež pro sv. Józefa Se­bas­ti­a­na Pel­c­za­ra bylo skan­dá­lem, pře­stá­vá šo­ko­vat. „Vě­dec­ký kon­sen­sus”, čili nátlak po­kro­ká­řů, se stává kri­té­ri­em, jemuž se má dok­trí­na při­způ­so­bit. Křes­ťan­ská mo­rál­ka a te­o­lo­gie man­žel­ství mají zo­hled­nit „dílo“ se­xu­ál­ní re­vo­lu­ce. To vše je zna­me­ním eman­ci­pa­ce člo­vě­ka od Boží nad­vlá­dy: Nej­hor­ší typ rov­nos­tář­ství, který ruší roz­dí­ly mezi tím, co je svaté, a co při­ro­ze­né.

Jak zdů­raz­nil abp Pel­c­zar, fran­couz­ský pře­vrat „vrhl do světa setbu no­vých idejí, a tím se stal po­čát­kem nové epo­chy zvané re­vo­luč­ní“. Jejím srd­cem se stalo non ser­vi­am vy­řče­né Bohu Jeho stvo­ře­ním – dnes ještě více si jis­tým svou ab­so­lut­ní mocí – nad vírou, eti­kou a do­kon­ce už i po­hla­vím.

Zdroj.

pp

Tagy článku

Doporučujeme

NEJČTENĚJŠÍ

Na začátek stránky